Informačné centrum

Europe Direct Trenčín

Hlavná stránka > Kódex postupov proti dezinformáciám: marcová správa o opatreniach online spoločností

Kódex postupov proti dezinformáciám: marcová správa o opatreniach online spoločností

Európska komisia dnes zverejnila najnovšie správy spoločností Facebook, Google a Twitter o ich pokroku a činnostiach v oblasti boja s dezinformáciami.

Tieto tri online platformy sú signatármi Kódexu postupov proti dezinformáciám a v období pred májovými voľbami do Európskeho parlamentu podávajú takéto správy každý mesiac.

· Spoločnosť Google informovala o konkrétnych opatreniach prijatých na zlepšenie kontroly umiestnenia reklamy v EÚ vrátane členenia podľa členských štátov. Poskytla aktualizáciu o svojej politike v oblasti volebných reklám, s ktorou začala 21. marca 2019, a oznámila, že v apríli bude uverejnená správa o transparentnosti prehľadov o voľbách do EÚ. Podobne ako pri poslednej správe boli poskytnuté údaje o odstránení významného počtu kanálov YouTube pre porušenie zásad týkajúcich sa spamu či podvodných praktík.

· Facebook informoval o opatreniach prijatých proti reklamám, ktoré porušili jej pravidlá pre obsah s nízkou kvalitou, rušivým, zavádzajúcim alebo falošným obsahom alebo obchádzali jeho systémy. Poskytol ďalšie informácie o pravidlách týkajúcich sa politickej reklamy, ktorá sa bude vzťahovať aj na Instagram. Facebook informoval aj o počte falošných účtov, ktoré boli globálne zakázané v prvom štvrťroku 2019, a o počte 8 koordinovaných sietí s neautentickým správaním, pochádzajúcich zo Severnej Macedónie, Kosova a Ruska. Správa neuviedla, či tieto siete ovplyvnili aj používateľov v EÚ.

· Twitter oznámil aktualizáciu pravidiel inzercie v oblasti politických kampaní a poskytol ďalšie podrobnosti o zverejňovaní politických reklám v Centre reklamnej transparentnosti služby Twitter. Twitter poskytol údaje o opatreniach prijatých proti spamu a falošným účtom, ale neposkytol ďalšie informácie o týchto činnostiach a o tom, ako súvisia s činnosťou v EÚ. Twitter neoznámil žiadne kroky na zlepšenie kontroly umiestnení reklamy ani neposkytol žiadne metriky s ohľadom na svoje záväzky v tejto oblasti.


V rámci napĺňania Kódexu postupov sa platformy 16. apríla 2019 stretli s národnými regulačnými orgánmi, ktoré sú súčasťou skupiny európskych regulačných orgánov pre audiovizuálne mediálne služby (ERGA), s cieľom prediskutovať funkčnosť ich archívov politických reklám.

Stanovisko v anglickom jazyku

Zverejnené 23. apríl 2019